648 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

Așchia nu sare departe de trunchi. Povestea logo-ului ASKIA

De Graphic Front| 04 Mai, 2020 | Categorie: design obiect graphic design | Vizualizări: 288

După 5 ani de creștere semnificativă și recunoaștere la nivel internațional, Ubikubi devine AȘKIA Furniture, printr-un parteneriat strategic cu ARCADE. (detalii despre fuziune aici)
Dragoș Motică, directorul creativ al brandului, a povestit pentru GraphicFront cum s-a construit logo-ul Așkia:

Povestea ASKIA a plecat de la nevoie de a schimba numele companiei.
Eu îmi doream două lucruri să comunicăm cu schimbarea această de nume:
1. Să comunic că ne schimbăm numele și puțin focusul dar nu ne schimbăm esență și crezul creativ.
2. Noi până acum am conceput foarte multe obiecte care erau din lemn. Este un material care îmi place foarte mult și care într-o mare măsură făcea parte din identitatea vechiului brand.
Așa că am stat într-o noapte și am început să mă gândesc la un nume și logo. Așa a apărut inițial AȘCHIA.

Transmitea cele două mari mesaje: că facem schimbări dar ne păstrăm crezul, adică "Așchia nu sare departe de trunchi! " și că lemnul ne este drag, că lucrăm cu el, că-l prelucrăm cu mâinile noastre și că așchia este un semn că muncă asta o facem noi și că suntem apropiați de producție.

După găsirea acestui nume am contactat-o pe Mihaela Pau. Este o fosta colegă de-a mea de facultate de la Timișoara. Ea a studiat grafică și face webdesign și graphic design. Ea ne-a ajutat și la primele cataloage. Și eu am colaborat foarte bine cu ea până acum.
Am început cu logoul însă, la un moment dat când tot făceam variante pentru  logoul Așchia, ne-am dat seama că va fi foarte greu de pronunțat "chi" pentru vorbitorii de engleză și franceză și că fonetic se va auzi un :" Asșia" așa că ne-am gândit cum să facem să sune bine și apropiat de limba noastră însă să poată fi pronunțat cât de cât apropiat de original în alte limbi de circulație. Așa a apărut AȘKIA. 'Ș'-ul este românesc și asumat și "chi" se transformă în "ki" că la kilogram. :)
Acum rămăsese să găsim și logoul potivit. Aici a fost Miha area avut idea "legării" grupului 'șki' cu diagonală lui k în așa fel încât acesta diagonală să devină și sedila la "ș"și și punct la "i". Și după ce a făcut această legare ne-am dat seama că diagonală asta care arată și dinamism arată grafic și că o așchie care străpunge/perforează  suprafață suport pe care este pus logoul.  A urmat că Miha să compună literele logoului în așa fel încât să avem niște proporții, niște spații, goluri/ plinuri cu care s-a jucat până a ajuns la această formă a logo-ului. Unii spun că la "ș", sedila este descentrată față de litera. Eu cu Miha am decis că ne place așa. :)
Asta este istoria logoului născut în 2020 pentru un brand care sper că de acum să crească frumos. Aici link catre portofoliul Mihaelei.






 

Despre autor

Graphic Front
Graphic Front semnează articolele care nu pot fi atribuite unei singure persoane din atelierul nostru. Asta înseamnă, fie că sunt lucrate de mai mulți oameni, fie că prezintă un punct de vedere comun.