906 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

Roar Noise Poster – Start Call 2023

De Graphic Front| 25 Iulie, 2023 | Categorie: graphic design | Vizualizări: 265

NOISE / ZGOMOT – Open call
Probabil că una dintre cele mai mari greșeli pe care le facem în materie de percepții este să asociem „zgomotul“ doar cu o senzație auditivă, cu un sunet. Aici ne-au ținut în loc și terminologia săracă și dicționarele care nu s-au ostenit să dea cuvântului și o altă accepție decât cea auditivă. Denumesc zgomotele: alb, colorat, roz, dar nu se ostenesc să adauge cuvântului și un înțeles din registrul vizual.

Începând cu anul 1990, Adobe a introdus în filtrele de imagine ale aplicației Photoshop 1.0 funcția „add noise“. Probabil că acesta este momentul în care „noise“ ar fi trebuit să înceteze să funcționeze în zona vizualului doar ca o metaforă. Zgomotul a intrat atunci în spațiul imaginii, a devenit instrument și i s-a atribuit o reprezentare concretă, vizuală.

Privind „noise-ul“ din alt unghi, de cele mai multe ori este malefic, deteriorează, murdărește, tulbură un presupus spațiu curat, liniștit. Aceste atribute au definit cuvântul mult timp și aici semnalez o altă greșeală frecventă – asociem cuvântului doar un înțeles negativ. Trecând dintr-o zonă în alta, „noise-ul“ a devenit între timp background, structură, mediu, liant, grid, instrument, procedeu artistic, expresie, mesaj.

Tema din acest an vrea să accentueze componenta vizuală a cuvântului NOISE și să evidențieze disproporția dintre valența peiorativă și cea meliorativă a cuvântului. Pentru că lucrurile par a fi scăpat de sub control, zgomotul urban, informațional, mediatic, ideologic etc a devenit toxic, violent, te îmbolnăvește lent sau omoară instant. Te strivește, îți ia din spațiu, te alungă din oraș sau din țară. Zgomotul vizual a încetat să mai fie o metaforă, a devenit palpabil, invaziv, nociv.

Lucrările pe care le așteptăm în acest an vor fi selectate după criteriile obișnuite: idee, originalitate, compoziție, cromatică. Și pentru că prin natura lui, conceptul de Roar Poster vizează problemele reale, strigătoare la cer (care n-ar trebui să mai sufere amânare, acutizate), vor avea un plus lucrările cu reprezentări recognoscibile, figurative, cu un mesaj lizibil, cu un puternic impact vizual și emoțional.

Aplicați aici


 

call poster bucharest graphic days desen

Despre autor

Graphic Front
Graphic Front semnează articolele care nu pot fi atribuite neapărat unei persoane din atelierul nostru. Asta înseamnă, fie că sunt lucrate de cineva de la noi, fie că e un material preluat de la invitații sau colaboratorii noștri.