487 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

Leipzig. Premii. România

De Carla Duschka| 12 Martie, 2015 | Categorie: graphic design | Vizualizări: 968

Astăzi începe Târgul de Carte de la Leipzig. Iată cum stăm: Mircea Cărtărescu a primit premiul Leipziger Buchpreis zur Europäischen Verständigung 2015 - una dintre cele mai importante distincții literare din Germania.Iar la standul Stiftung Buchkunst lucrarea Cartea de Vizită este expusă la loc de cinste printre volumele câștigătoare ale concursului Cele mai frumoase cărți din întreaga lume.Ce reprezentare pentru România!!
Suntem extrem de bucuroși că se întâmplă astfel de lucruri în grafica românească de carte.Vă prezentăm mai jos cartea distinsă - o lucrare rafinată, elegantă și curată, minimalistă la nivel de concept și dichisită prin prezentare. Profesionalism cap-coadă.Cartea, care a primit și premiul pentru cel mai frumos album în cadrul Celor mai frumoase cărți din România, a fost distinsă acum cu Mențiunea de Onoare a Juriului, fiind astfel una dintre cele 14 lucrări care s-au evidențiat între circa 700 de cărți participante din 30 de țări.
Felicitări echipei Fabrik și celor de la 72+87!
Iată și argumentul lor:…pe vremea când timpul curgea altfel, cartea de vizită era mai mult decât o simplă formă de protocol, era chiar unicul mod în care te puteai prezenta cuiva în orice scop. Fără telefon, e-mail sau rețele sociale, făceai cunoștință bătând direct la ușa omului, astfel apariția cartonașului care spunea ceva despre tine sau putea transmite mesaje, era inevitabilă.Strâns legată de nivelul social, de educație și încărcată de semnificații sau reguli de etichetă, cartea de vizită s-a specializat de la sine, existând astfel o carte de vizită personală, una a familiei și mai târziu una profesională. Totuși, doar pentru că aveai un etui elegant plin cu cartonașe mirosind a tipar proaspăt, care îți purtau numele și meseria sau rangul, nu însemna că puteai da buzna la oricine în casă. Așa cum azi mergem la evenimente unde lăsăm business cardul în bolul hostessei, pentru baza de date, în Bucureștiul de odinioară acest obiect exista în holul oricărei familii respectabile. Acolo puteai găsi cartea de vizită a gazdei, dar trebuia să o lași pe a ta,pentru a primi acceptul vizitei. Un mod civilizat de a-ți anunța vizita când fata în casă nu te recunoștea.Erau vremuri în care sms-uri precum, „ia apă“ sau „?“ sunau cam așa: „te poți sacrifica să-mi aduci o sticlă cu apă, când te întorci de la frizer?“ sau „bună dimineața, invizibile..“, cu stiloul, direct pe cartea de vizită a expeditorului și lăsate în bolul de cristal din verandă sau trimise printr-un mesager.Azi ne grăbim, nu mai avem timp să ne cunoaștem, să ne privim, să ne pronunțăm corect unii altora numele, să respectăm etichetele titlurilor, funcțiilor sau vârstei. Ne aflăm în orice moment la două clickuri distanță de tasta „share contact“ - acel formular impersonal, scris cu un font prestabilit din programare - smartphone-ul fiind principala noastră interfață cu societatea.Această colecție este o călătorie nostalgică în trecutul personal, chiar intim al unor celebrități sau oameni simpli, ale căror cărți de vizită ne servesc azi drept suport pentru un exercițiu de stil și o lecție de imagine personală.
















Toate fotografiile © Fabrik & 72+87.

Autori Fabrik, 72+87Format 23 x 29 cm64 pagini tiparite offset pe hartie Freelife Vellum de 170 g/mp
Coperta din mucava îmbracată în material textil, cu aplicație din carton Bamboo Natural White de 400 g imprimat letterpressBun de tipar 8 mai 2014Tiraj 150 exemplare numerotate manual
Editor și tipograf FabrikDesign 72+87
Alte detalii găsiți aici.

book design carla duschka design de carte

Despre autor

Carla Duschka
Carla este licențiată în arte plastice, grafică (studii universitare la Bucuresti și postuniv. la Berlin) având ca principală preocupare grafica de carte. Este grafician la Atelierul de grafică și asistent universitar în cadrul UNArte București. Este unul din fondatorii proiectului GF.

0 comentarii

Scrie un comentariu

Graphicfront vă recomandă ca opiniile exprimate să fie scurte şi la obiect. În general, nu trebuie să depăşească lungimea articolului original. Comentatorii trebuie să manifeste respect faţă de ceilalţi participanţi la discuţie şi să folosească un limbaj corect şi civilizat. Graphicfront îşi rezervă dreptul de a modifica sau respinge comentariile care nu întrunesc aceste cerinţe.