494 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

Jan Gehl revine la București pentru a lansa „Orașe pentru oameni”

De Atelierul de Grafică| 05 Iunie, 2012 | Categorie: lansări carte | Vizualizări: 1097

La invitația igloo media, renumitul arhitect danez Jan Gehl va fi prezent pentru a doua oară în București și va susține miercuri 6 iunie, ora 18.00, în Aula Bibliotecii Centrale Universitare București, conferința de lansare a cărții "Orașe pentru oameni", o lucrare de referință pentru toți cei interesați de evoluția spațiului urban contemporan.
Arhitectul Jan Gehl a transformat orașe din întreaga lume, bazându-se pe cercetarea directă a spațiilor publice și discutând cu oamenii despre ce și-ar dori. Fie că a fost vorba de Copenhaga, orașul în care locuiește și astăzi, de New York, metropola care și-a propus să devină un model de sustenabilitate reorientându-se către oameni, sau de Guangzhou, într-o continuă transformare, de Bogota, Melbourne, Figueroa, Londra sau de Sydney, motto-ul său a ramas tot timpul același: doar arhitectura care ia în calcul scara umană și interacțiunile care se produc la nivelul ei este o arhitectură de succes.


FAPT 1 Pe 9 iunie 2011 Jan Gehl venea prima oară la București pentru a-și lansa cartea Viața între clădiri. Cu această ocazie a susținut și o conferință de presă în care a bucureștenii au putut afla ce părere are unul dintre cei mai renumiți designeri de orașe despre capitala României.
Ironia sorții, la câteva zile distanță, urma să fie inaugurat Pasajul Basarab, una dintre cele mai importante investiţii în infrastructura bucureşteană.
întrebat despre marea realizare, Jan Gehl răspunde sec: Să fie clar pentru oricine: mai multe străzi, mai mult trafic! Mai multe parking-uri, mai atractivă e invitația la trafic! Ați făcut un nou pod în oraș? Felicitări, veți avea cel mai mult trafic!


FAPT 2 Pe 19 iunie 2011 Primăria inaugura cu mare fast Pasajul Basarab, o minune inginerească de 255 de milioane de euro (estimată inițial la 60), proiectată să fluidizeze traficul excesiv de aglomerat al capitalei. Este cel mai lat și cel mai scump pasaj din Europa.

FAPT 3 La Copenhaga, 60% din angajați preferă să ajungă la lucru cu bicicleta. în București, doar 0,7%. Viena are 1206 km de piste pentru bicicliști, iar Bucureștiul are doar 122 km de dungi galbene. Fapte pentru care suntem pe ultimul loc în Europa la folosirea bicicletei, dar pe primul loc în lume la cel mai scump kilometru de pistă: 150.000 de euro/km

FAPT 4 La capitolul spațiu verde, stăm la fel de prost: doar 23 mp/locuitor față de 120 mp la Viena sau 80 mp la Londra. Mai miră pe cineva că suntem pe locul 2 în topul celor mai poluate capitale Europene?

FAPT 5 6 iunie 2012, Jan Gehl revine la București cu o nouă carte: Orașe pentru oameni și de data aceasta cred că va întreba el: “A trecut un an și multe sute de milioane de euro. Vă simțiți mai bine în orașul vostru?”

FAPT 6 10 iunie 2012 toată lumea are ocazia să-și spună părerea. La vot.


De ce am înșirat toate astea? Pentru că de 21 de ani, indiferent de orașul în care trăim, vedem la fiecare 4 ani tot felul de habarniști cu păreri pompoase și planuri utopice care nu duc nicăieri.
Măcar o dată aș vrea să ascult un om care se pricepe. Care a făcut ceva și a dat rezultatele promise. Ca Jan Gehl, de exemplu.
Iar dacă primăria e prea ocupată cu campania electorală pentru a mai afla ceva folositor, alegătorii ce scuză au?

Jan Gehl - Orașe pentru oameni / Igloo media
Miercuri, 6 iunie, ora 18.00, Aula Bibliotecii Centrale Universitare București


Despre autor

Atelierul de Grafică
ATELIERUL DE GRAFICĂ semnează articolele care nu pot fi atribuite unei singure persoane din atelierul nostru. Asta înseamnă, fie că sunt lucrate de mai mulți oameni, fie că prezintă un punct de vedere comun.

0 comentarii

Scrie un comentariu

Graphicfront vă recomandă ca opiniile exprimate să fie scurte şi la obiect. În general, nu trebuie să depăşească lungimea articolului original. Comentatorii trebuie să manifeste respect faţă de ceilalţi participanţi la discuţie şi să folosească un limbaj corect şi civilizat. Graphicfront îşi rezervă dreptul de a modifica sau respinge comentariile care nu întrunesc aceste cerinţe.