494 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

10 cele mai vizualizate articole ale anului 2013 pe GRAPHICFRONT

De Ciprian N. Isac| 02 Ianuarie, 2014 | Categorie: recomandări | Vizualizări: 1302

Nu am agreat topurile în mod deosebit niciodată, deși de-a lungul timpului m-am supus unor jurizări. Am stat deoparte la unele, iar la altele am pus umărul.Deși cred într-o ierarhizare a anumitor lucruri, nu cred că e cu rost să faci clasamente la tot ce mișcă și mai ales fără o oarecare pricepere.
Fără nicio legătură cu ceea ce înseamnă un top sau un clasament, înșir mai jos cele mai vizualizate posturi de pe GF. Asta în loc de la mulți ani, ca să marcăm într-un fel schimbarea anului, să ne aducem aminte de unele cărți, de unii oameni.
Un an bun vă doresc!
"Mă bucur că am contribuit la dezvoltarea teoretică a designului polonez" Un interviu cu Przemek Debowski 
(realizat de Carla Duschka)
Am înfiinţat Karakter în 2008 și prima noastră carte a fost publicată cu două zile înainte de căderea Lehman Brothers, care a marcat începutul crizei mondiale, așa că, încă de la început, lucrurile s-au dovedit mai grele pentru noi decât ne-am fi imaginat….

în căutarea fructului oprit - discuție cu Speranța Rădulescu, etnomuzicolog (interviu realizat de Grit Friedrich)
De peste 20 de ani, sub marca Ethnophonie din cadrul Muzeului Național al țăranului Român - MțR - apar trei categorii distincte de muzică: lăutărească, românească tradițională și muzica minorităților etnice. Totul a pornit cu doar câteva casete și concerte la MțR, la începutul anilor 90, iar acum catalogul Etnophonie a crescut considerabil. 
și estul are cu ce. Doar că trebuie scormonit. (Articol de Mihai Tudoroiu)
Culturile minore se confruntă cu două tendinţe majore în ceea ce privește aprecierea valorii artiștilor și a creaţiilor lor: pe de o parte hiperbolizarea și supra-aprecierea clasicilor, pe de altă parte ignorarea, insuficienta cunoaștere a pionierilor și a etaloanelor profesionale din perimetrul artelor aplicate sau abandonarea sub impresia desuetudinii lucrărilor lor.

"Muntenia la pas" - Case din țara Chiojdurilor, expoziție la Street Delivery ediția a VIII-a, curtea TIAB, București 2013 (Articol de Valentin Sălăgeanu)
Arhitectura tradițională definită prin creștere organică și decantată în timp are continuitate, e vie, supravieţuieşte, se adaptează. Din nefericire de multe ori hazardul, bunul plac, ori prostul gust casează modele pentru a perpetua calitatea îndoielnică.

Permite-ți să faci greșeli! Interviu cu Ovidiu Hrin (realizat de Carla Duschka)
șansele care ni se dau în a produce calitate în RO sunt foarte mici. în ciuda acestui fapt, se poate observa o mână de oameni care își fac șansa lor și care fac ce ar trebui să facă mai multă lume în domeniul acesta, respectiv să ia inițiativa și să creadă în ceea ce fac. Inițiativa și încrederea pot face minuni, iar de minuni avem nevoie mai mult ca oricând.

Semne de viaţă sub un pumn de fier (articol despre proiectul GF, publicat in Eye Magazine, Nr. 83de Steven Heller)

Seria Grafică fără computer reprezintă o contribuţie valoroasă la istoria designului grafic şi a artei populare. însă şi-ar putea găsi, oare, aceste imagini un loc într-o istorie mai generală a designului grafic?


Copil fiind, vroiam să devin inspector criminalist. Interviu cu Jakob Gleisberg, designer(interviu realizat de Carla Duschka)

Tradiția și meseria au fost mereu o premisă importantă și o sursă pentru a produce ceva nou. Acest lucru este valabil astăzi pentru domeniul design-ului mai mult decât pentru artele libere. Fără cunoașterea tehnicilor și a regulilor, nu poți decât să bâjbâi la voia întâmplării nefiind conștient de ceea ce lucrezi. și ajungi să repeți fără să vrei, lucruri deja de mult existente.


Alimentara (Articol de Angelo Mitchievici)
Alimentara există în conştiinţa fiecărui cetăţean al Românie socialiste ca un vis imposibil, ca un act ratat. însă golul existenţial care se cască în orice Alimentară din ultimul deceniu de comunism se poate umple până la refuz cu mulţimea iritată.

O carte nu se face printre picături. Un interviu cu Judith Schalansky(realizat de Carla Duschka)

Eu am nevoie de unul până la doi ani pentru o carte. în orice caz, este un timp în care nu prea am întâlniri - și în care cel mai mult am grijă să stau departe de așa-numita rutină zilnică. Asta nu e simplu. Pentru mine e cea mai mare provocare în momentul de față. Dacă vrei să lucrezi concentrat la ceva, trebuie să-ți creezi un spațiu protejat.


Muzeul țăranului Român - Ghidul expoziției permanente. Sau de ce să mai faci carte tipărită în România.

înainte de a porni lucrul la o carte, trebuie aflat răspunsul clar la intrebarea: de ce vrei să tipărești acea carte?! Nu ai un răspuns ferm, mai bine renunți. Acum există și alte moduri de a distribui o informație. E greu de luat o astfel de decizie, dar mi se pare că nu avem de ales.


Ultima transhumanță - lansare de carte, miercuri 17.04. 2013, în Ceainăria Cărturești, Verona

știam că nu e o lucrare ușoară; trebuia să fie unul dintre punctele finale ale unui demers întins pe 5 ani, în 6 țări, în care artistul a strâns extrem de multă informație vizuală și nu numai; cartea noastră nu trebuia să fie una idilică ori pășunistă, nici greoaie, nici superficială, nici academică, nici tehnică, nici demonstrativă, nici prea plină, dar nici prea minimalistă și poetică.




Despre autor

Ciprian N. Isac
Ciprian este licențiat în grafică (Universitatea de Arte, București). Cofondator al Atelierului de grafică, în anul 2005. În anul 2010 pornește Graphicfront, proiect ce include printre altele și seria cărților Grafică fără computer. Lucrează ca graphic designer specializat în publicații și grafică de eveniment (Romanian Design Week, Street Delivery, CNDB, etc). Pe alocuri mai gândește și realizează design de obiect expozițional și gestionează diverse proiecte de echipă.

0 comentarii

Scrie un comentariu

Graphicfront vă recomandă ca opiniile exprimate să fie scurte şi la obiect. În general, nu trebuie să depăşească lungimea articolului original. Comentatorii trebuie să manifeste respect faţă de ceilalţi participanţi la discuţie şi să folosească un limbaj corect şi civilizat. Graphicfront îşi rezervă dreptul de a modifica sau respinge comentariile care nu întrunesc aceste cerinţe.