487 Articole

rezultate preluate din toată arhiva de articole

Fieseler Storch Fi 156. A doua carte din ISTORIA ILUSTRATĂ A AVIAȚIEI. Editua HOST Models.

De Horia Stoica| 20 Iulie, 2018 | Categorie: graphic design | Vizualizări: 266

Ce vedeți aici este volumul 2 din ISTORIA ILUSTRATĂ A AERONAUTICII ROMÂNE, serie care a debutat cu un volum dedicat avioanelor britanice în România, Hawker Hurricane, și care acum continuă cu prima apariție a avioanelor germane în România. Această serie începe cu Fieseler Fi 156, și va continua pe parcursul anului 2018 cu un regal dedicat avioanelor Bf 109 variantele E /G2/G4/G6, câte un volum pentru fiecare variantă dar și cu un volum dedicat avionului Henschel Hs 129. Cu toate acestea nu vom neglija volumele din seria avioanelor sovietice, franceze, poloneze, americane, italienești, austro-ungare, olandeze sau cehoslovace care au zburat în România.

Celebru dar nu legendar precum câteva nume sonore ale aviației de vânătoare sau bombardament ce au făcut istorie în cel de-al doilea război mondial, avionul Fieseler Fi 156 Storch a avut și el o bogată și spectaculoasă activitate datorită excelentelor sale capacități de avion pretabil la misiuni ce implică decolări și aterizări scurte pe diverse tipuri de fronturi.

Produs al celebrei case Fieseler, cea care va produce, printre altele, faimoasele rachete V-1, Storch-ul a fost fabricat sub licență în țări precum Uniunea Sovietică (producția oprită după declanșarea războiului), Cehoslovacia, Franța și România, țări în care producția de serie a continuat și după terminarea războiului.

România a importat 24 de avioane de tipurile C2, C3 și D1 în perioada 1940-1943 (unele surse germane menționează 27 de exemplare) și în anul 1942 fabrica ICAR din București începe fabricația acestui avion sub licență până în anul 1948. Deși comanda inițială a Subsecretariatului de Stat al Aerului (SSA) către uzina ICAR a fost de 80 de exemplare, nu se cunoaște numărul exact al celor fabricate. Producția acestui avion în România s-a oprit în anul următor semnării Tratatului de Pace de la Paris în 1947. Confuzia privind numărul avioanelor produse în România este accentuată și de faptul că în aprilie 1946 hala de producție  a uzinei ICAR a fost mistuită de flăcări. Se pare că în incendiu au fost distruse 15 avioane. Din documentele de arhivă reiese că până la acea dată au fost livrate 45 de exemplare, dar datele lipsesc pentru perioada de după 1946. Cu toate acestea, din alte surse documentare reiese că un număr total de 74 de exemplare au fost fabricate în România.
(fragment din prefață)


Număr de pagini/ 120
Număr de fotografii/ 194
Finisări/ bloc de carte legat cu ață în scoarță cartonată

Client/ Editura Host Models, Brașov
Executant/ Atelierul de grafică
Graphic Design/ Ciprian N. Isac
DTP/ Irina Colan

Comenzi/
stoica.horia@yahoo.com


Vedere în cabina avionului Fieseler Storch. La manșă Ionescu Marcel.



YR-MSU pe aerodromul Deva pregătit pentru casare. Mecanicii par că vor să fie siguri de rezistența legendară a acestui avion pană în ultima clipă.




 

horia stoica istoria aviatiei host models brasov

Despre autor

Horia Stoica
Horia Stoica este fondatorul si redactorul-sef al revistei Modelist, revista de modelism si istorie militara. Este directorul editurii Host Models, ce are in program publicarea mai multor carti de specialitate din domeniul aviatiei militare.